Bardzo negatywnie zaskoczyła mała ilość materiałów na temat nauki programowania w ActionScript3.0 (AS3 ku zwięzłości). Oczywiście występuje kilka książek, ba nawet w języku polskim. Rzecz w tym, że tego rodzaju książki trochę pomruczą o AS3, a potem głównie koncentrują się na obrazowaniu możliwości flexa.
Tego mruczenia jest zdecydowanie za mało dla czytelnika, który nigdy nie programował. Dlatego nowicjuszom radziłbym wstrzymać operację 'nauka AS3', do czasu nim wyrobią sobie podstawy.
Warto przyjrzeć się takim językom jak C++/C#/Java/Python, by na ich bazie zrozumieć na czym polega programowanie zorientowane obiektowo. Jest to bardzo ważna technika, szczególnie dla programisty gier, ponieważ pozwala postrzegać kod jak zbiór powiązanych obiektów, a to jest bardzo pomocne podczas budowania świata gry. Zamiast myśleć o sekwencji rozkazów myślisz o obiektach takich jak potwory, bronie, pieniądze itp.
Jeśli wiesz na czym polega programowanie, a samo programowanie zorientowane obiektowo nie stanowi dla Ciebie problemu to powinieneś po prostu pobieżnie przyjrzeć się składni języka, bo ta właściwie jest bardzo podobna do gramatyki Javy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz