19 czerwca 2011

Implementacja wzorca singleton w AS3

Niniejsza notka skierowana jest do osób, które znają podstawowe wzorce projektowe. Jeśli nigdy o tym nie słyszałeś to wiedz, że to są sprawdzone techniki programowania, które sprawiają, że tworzony projekt jest bardziej elastyczny. Co w szczególności sprawia, że kod aplikacji jest lepiej przygotowany do zmian.

Wzorzec singletona w przypadku AS3 jest bardziej zawiły niż w językach takich jak C++, Java czy C#. Wszystko dlatego, bo tu nie ma możliwości na zdefiniowanie prywatnego konstruktora.

Aby obejść tę niedogodność można wymusić na konstruktorze publicznym odbieranie wygenerowanego klucza, który zna tylko statyczna metoda instance. Gdyby user podał fałszywy klucz wtedy konstruktor zgłosiłby wyjątek. Zatem user staje się zależny od metody instance, która za niego pilnuje, aby w projekcie istniała tylko jedna instancja danej klasy.

Sądzę, że powyższy opis stanie się bardziej jasny, gdy przekonasz się jak wygląda kod.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz